A nap bloggere

by - hétfő, december 21, 2015

    
A Magyar Bloggerek és Blogkedvelők Közössége nevű Facebook-os csoport (igen, aminek a karácsonyi játékát csinálom most) nemrég indított egy kezdeményezést, ami annyit tesz, hogy minden nap a csoportbeli "nap bloggerétől" kérdezni lehet. Én a december 20-át kaptam meg. Őszintén szólva több kérdést vártam, a mai nap bloggerének már reggel 10-kor volt annyi kérdése, mint nekem összesen, de nem baj, meg is lepődtem volna, ha nem így lenne. :) Egyébként ez a blog 100. posztja! Nem gondoltam, hogy ez idén sikerülni fog, és még lesz pár bejegyzés.

Brigitta Gőgh kérdései:

- Honnan jött a blog címe ?
Simon Márton Polaroidok című könyvéből az egyik "vers", azelőtt olvastam el a könyvet, mielőtt megcsináltam a blogot, abban az időben Instagrammos, Facebookos képek alá, gyakorlatilag mindenhova abból válogattam idézeteket.

- Ki a kedvenc bloggered ?
Nem szeretek embereket kiemelni, mert biztosan kihagyok valakit, na meg ez elég gyorsan változik, viszont nem szeretném megválaszolatlanul hagyni ezt a kérdést, úgyhogy három olyan bloggert mondok, akiket már régóta szeretek. Dóri, nála csak olyan bejegyzéseket találok, amik érdekelnek, inspirálnak, Nina, akinek tetszik a stílusa, bár én nem vagyok oda ezekért a japán dolgokért és Szandi, akinek az oldalát csak nemrég kezdtem el felfedezni, neki is nagyon tetszik a stílusa és szintén olyan bejegyzéseket találok a blogján, amik érdekelnek.

- Mik / kik inspirálnak téged ?
Csomó minden. Személyek közül a kedvenc blogjaim és bloggereim, sokszor van úgy, hogy egy blogbejegyzés témája ihlet meg, máskor az éppen aktuális témák (mint most a karácsony), vagy egyszerűen csak csinálok valamit és eszembe jut, hogy erről lehetne egy jó kis hasznos posztot írni. Ha kell még inspirációlöket, a We heart ithez vagy a Pinteresthez fordulok, a szép képektől valahogy sokkal több kedvem és ötletem lesz, említettem már az egyik bejegyzésben, hogy egy posztot is csak akkor tudok elkezdeni írni, ha előtte beillesztem a képet a legelejére.

- Októberben írtál a Top 5 férfi könyvszereplőről, ez változott azóta ?
Örülök ennek a kérdésnek, ugyanis igen, változott. Azóta olvastam egy könyvet (Anna Banks: Poszeidón), ami egyébként nem az én stílusom, mert sellős és pont ezért hihetetlen, hogy ennyire magával ragadott. A főszereplője egy Galén nevű sellő, aki egyszerűen... ahw. :)
Szóval az új lista így néz ki: 1. Maxon Schreave, 2. Gale Hawthorne (ők maradtak), 3. Galén, 4. Minho és 5. Gideon de Villiers.

Grafostylist Natulcien kérdése:

- Merre szeretnél fejlődni a jövőben ?
Blogos témában mindenképpen HTML kérdésben szeretnék fejlődni, egyszer el szeretnék jutni odáig, hogy saját magam írom az oldal sablonját, sokkal egyedibb és jól kinéző külsőket szeretnék varázsolni saját magamtól.
   
Enikő Szabó kérdései:

- Miért hoztad létre a blogod ?
Amikor ezt létrehoztam, design blogom volt. Ott nem tudtam kiélni magam, írni szerettem volna, nem képeket rakosgatni bejegyzésekbe meg intézni az email-eket, ezért először barátnőmmel csináltunk közös cikkes oldalt, majd én egyedül. Nagyjából egy éve volt meg a Metaforaszennyezés, amikor átalakítottam a mostani és azt hiszem, végleges formájára, azóta írom folyamatosan és nem akarom abbahagyni. Ez az életem. Szóval a valódi válasz: írni akarok, méghozzá olyan témákról, amik engem érdekelnek és amikről úgy gondolom, hogy másokat is érdekelni fog.

- Mit tartasz az eddigi legnagyobb blogos sikerednek ?
Egyértelműen ezt az oldalt attól függetlenül, hogy annak a design blognak, amit az előző kérdésnél említettem, 72 feliratkozója volt, míg ennek perpillanat csak 40 van. Ez az eddigi legjobb blogom, ezt szeretem írni a legjobban és ezzel ismertek meg a legtöbben.

Andrea Faragó kérdései:

- Milyen fajta blogokat olvasol főként ?
Személyes, cikkes blogokat, tehát hasonló tematikájúakat, mint az enyém - már amikor van rá időm. Egyéb témájú oldalakat is szoktam böngészni - például beauty blogokat -, de csak akkor, ha vannak rajtuk jó személyes bejegyzések.

- A blogodon írod, hogy a monitor előtt érzed magad hasznosnak, ez miben nyilvánul meg ?
Például osztálytársaim csak számítógépes témákban kérnek tőlem segítséget. Ma is segítettem valakinek, aki nem tudott beállítani Tumblr-ön zenelejátszót, egyszer pedig a fél délutánomat egy barátnőm blogjának a dizájnjára szenteltem.
Ezen kívül - legalább is remélem - a Metaforaszennyezéssel is segítek pár embernek, hiszen a legtöbb bejegyzés hasznos (vagyis annak szánom).

- Tudsz finnül még mindig ?
Sajnos nem, pár szó maradt csak meg, de ez semmi ahhoz képest, hogy régen folyékonyan tudtam beszélni a nyelvet. Majd mindenképpen újra fogom tanulni, még talán akkor is, ha végül nem költözöm Finnországba.

- Ha Finnországba költöznél, utólag nem hiányozna az a jó meleg, strandolós nyár, vagy amikor flip-flop papucsban, trikóban és sortban is flangálhat az ember ?
Szerintem nem, mert egyáltalán nem szeretem a meleget, ez is egy jó ok, hogy északra költözzek. Nem tudom, hogy élem túl a nyarakat, légkondink, de még ventilátorunk sincsen, egyedül annyi szerencsém van, hogy a szobám a kicsivel hűvösebb északi oldalon van és jó a ház szigetelése.

Köszönöm szépen a lehetőséget a Magyar Bloggerek és Blogkedvelők Közösségének a lehetőséget és a kérdéseket azoknak, akik írtak! :)

Hasonló bejegyzések

2 megjegyzés

  1. de aranyos vagy, köszönöm szépen :) Instán pedig lesem majd a képeid szorgalmasan :*
    ölellek: Szandi

    VálaszTörlés